loading...
رسانه تخصصی تکنولوژی
سید مرتضی مهدوی بازدید : 311 دوشنبه 24 مرداد 1390 نظرات (0)

آشوب هاي اخير در انگليس پرده اي تازه از دموكراسي غربي و حقوق بشر انگليسي را رونمايي كرد. انگليس از جمله كشورهايي است كه هنگام وقوع فتنه ۸۸ در ايران...شنبه 22 مرداد1390 ساعت10.04


 

شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۴

علي رضائي|آشوب هاي اخير در انگليس پرده اي تازه از دموكراسي غربي و حقوق بشر انگليسي را رونمايي كرد. انگليس از جمله كشورهايي است كه هنگام وقوع فتنه ۸۸ در ايران، حنجره خود را در دفاع از اغتشاشگراني كه حركت خود را از يك نقطه دروغ و توهم آغاز كرده بودند، پاره كرد و با كمترين برخورد قانوني نيروهاي انتظامي در برابر آنان، در شيپور حقوق بشر مي دميد. نقش سفارتخانه انگليس در آشوب هاي سال ۸۸ نيز كاملا روشن است و تمامي اسناد در اين رابطه وجود دارد كه اين سفارتخانه پناهگاه مادي و معنوي فتنه گران بود.

برخورد دوگانه غرب در قبال آزادي
با وقوع حوادثي در انگليس كه در ادامه تظاهرات جهاني عليه استكبار است و تحقق پيش بيني رهبر انقلاب كه فرمودند: «بيداري ملت ها تا قلب اروپا پيش خواهد رفت»، شاهد برخورد دوگانه انگليس هستيم. اين كشور اروپايي كه تا ديروز اغتشاشات سال ۸۸ ايران و حوادث پس از آن را كه رنگ ضداسلامي و ضدانقلابي داشت، با عنوان «اعتراض» توجيه مي كرد و خواهان آزادي بيشتر در ايران بود،‌ اما امروز در برابر فرياد عدالتخواهانه شهروندان لندن، بنگاه سخن پراكني خود يعني بي بي سي را بيش از پيش شارژ كرده تا اين قيام مردمي را در افكار عمومي جهان «آشوب» و عاملان آن را «تبهكار» معرفي كند. با همين نگاه است كه پليس لندن سوار بر اسب يا سگ به دست، دنبال مردم مي دود و به راحتي حقوق ملت خود را نقض و پايمال مي كند.

استفاده از هر اقدامي براي سركوب محرومين انگليس
جاي دندان سگ هاي پليس لندن بر دست و پاي مردم انگليس كاملا مطابق با خواسته مقامات اين كشور است. آنگونه كه ديويد كامرون نخست وزير انگليس در نشست اضطراري با نمايندگان مجلس عوام از انجام تمام اقدامات براي بازگرداندن نظم به خيابان‌ها سخن گفته و در اين باره تاكيد كرده است كه هر اقدامي لازم باشد، انجام داده خواهد شد. پس از آنكه نخست وزير انگليس از اعمال روش‌هاي خشونت‌بارتر و استفاده از هر اقدام لازم براي سركوب قيام محرومين انگليس خبر داد، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد كه پليس لندن به خانه‌هاي معترضان يورش برده است. با وجود آنكه هزاران پليس در شهر لندن مستقر هستند تا قيام محرومين را سركوب كنند اما با توجه به هشدار كامرون اين بار پليس سراغ حمله به منازل معترضان رفته و خشونت را در درون خانه‌هاي مردم انگليس اعمال مي‌كند. تمامي اين اتفاقات اسفناك از سوي كشوري رخ مي دهد كه تا همين دو سال گذشته مقاومت بسيج مردمي در برابر فتنه گران در ايران را نقض حقوق بشر تلقي مي كرد و وقوع حوادثي كه برخلاف ميل مسئولان عالي نظام رخ داد نظير «واقعه كهريزك» را به قدري بزرگ كرد كه انگار ساير قضايا جملگي حواشي ماجرا بودند و فقط اين يك مورد بايد مورد بررسي قرار مي گرفت!


تداوم ناآرامي ها در انگليس برخلاف تصاوير بي بي سي
امروز بر همگان روشن شده است كه تظاهرات مردم در انگليس ناشي از نابرابري ها، بيكاري و فقر گسترده بوده است و طبيعي است كه در چنين شرايطي آقاي نخست وزير اگر قصد آرام كردن شرايط را دارد بايد به حل مشكلات ناشي از فقر و بيكاري بپردازد نه آنكه اين فريادها را جنايت بخواند و به دنبال قوانين جديد حبس و وارد ميدان كردن ارتش باشد. نقض حقوق بشر در انگليس امروز به قدري روشن است كه حتي برخي از رسانه هاي نظام سلطه نيز از پنهان كردن آن عاجز ماندند. با اين حال اخبار بي بي سي از لندن بسيار عجيب و گاها احمقانه است. اين رسانه انگليسي كه در ايام فتنه ۸۸، با جاهل پنداشتن مخاطبان خود، هر اتفاق كوچكي را در ايران بسيار بزرگ جلوه مي داد و از كاه، كوهي از دروغ مي ساخت، اينك در برابر حوادث و خفقان گسترده در لندن، دچار خفه خونيسم رسانه اي شده است و قصد دارد تمامي اين اتفاقات را در حد چند پر كاه و اوضاع را كاملا طبيعي و آرام نشان دهد و معترضان را نيز مشتي اراذل و غارتگر معرفي كند. اما برخلاف ادعاهای بی بی سی، ناآرامی ها همچنان در انگلیس به قوت خود باقی است و به ویژه آنكه اكنون علاوه بر لندن به شهرهای دیگر انگلیس منتقل شده و مردم فرياد عدالت خواهي را در سراسر انگليس سر مي دهند. در اين باره حتي مدير سابق شبكه خبري بي بي سي «آلن هارت» در گفت و گو با خبرگزاري فارس تأكيد كرد: «حوادث كنوني بطور حتم تصويري كوچك از اتفاقاتي است كه طي ۲ تا ۳ سال آينده در انتظار انگليس است و در واقع اين ناآرامي ها آغاز موج اعتراضات گسترده در انگليس است.» وي همچنين درباره علل و عوامل وقوع اين تظاهرات با بيان اينكه افزايش نرخ بيكاري در چند سال گذشته به ويژه در ميان مهاجران و به ويژه جامعه سياه پوستان انگليسي نوعي تبعيض نژادي به وجود آورده است، معتقد است: « سيستم سرمايه‌ داري از زمان انقلاب صنعتي تا به امروز تنها منافع اقليتي از جامعه انگليسي را تامين كرده در حالي كه هزينه‌هاي عمده اين سيستم بر دوش مردم تحميل شده است.»

وظيفه ايران براي كمك به مردم سومالي و انگليس
بر اساس آخرين اطلاعات، ۱۶ هزار مامور پلیس، از ۳۰ هزار پلیس اسکاتلندیارد، تنها امنیت پایتخت انگلیس را بر عهده گرفته اند و مابقی به مناطق آشوب خیز دیگر یعنی، بیرمنگام، لیورپول، بریستول، ليدز، منچستر، ناتينگهام، ريدينگ و آکسفورد شتافته اند؛ پليس هايي كه حق نقض حقوق بشر مردم را به دستور آقاي نخست وزير كسب كرده اند و بدين طريق نوعي تلاش دولتي براي نقض حقوق بشر مردم انگليس را در دستور كار قرار داده اند. در چنين شرايطي كه شوراي امنيت سازمان ملل نيز كمترين احساس وظيفه اي را به خود راه نمي دهد، بي شك تكاليفي را نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري كه در عمل مدافع تمدن و حقوق بشر اسلامي است، خواه ناخواه بر عهده دارد كه بايد به انجام رساند. ايران پس از كمك به مردم سومالي كه از درد گرسنگي جان خود را در كف دست دارند، اينك وظيفه دارد به داد مردمي برسد كه مورد تهاجم دولت خود قرار گرفته اند و جان آنان به خاطر توحش سياست و فرهنگ غرب، كف دستانشان هم نه كه در ميان دندان هاي سگ هاي پليس است. يكي از مسيرهايي كه در اين شرايط ايران مي تواند براي كمك به مردم انگليس آن را بپيمايد، توجه به پيشنهاد سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين است كه در واكنش به سركوب وحشيانه معترضان در انگليس ضمن انتقاد از دزد و غارتگر خوانده شدن معترضان توسط مسئولين اين كشور، گفته است: «از شوراي به اصطلاح امنيت سازمان ملل كه كاركردش فقط حمايت از مستكبران و تصويب قطعنامه عليه آزادي خواهان است انتظاري نيست كه از محرومان انگليس دفاع كند. اما اگر مجمع عمومي سازمان ملل تصويب كند سازمان بسيج آماده است تعدادي از گردان هاي عاشورا و الزهرا (س) را به عنوان نيروي پاسدار صلح و حائل ميان نيروهاي سركوبگر رژيم پادشاهي و مردم انگليس به لندن ليورپول و بيرمنگام اعزام كند تا ناظر بر اجراي حقوق بشر و به عنوان نيروي بازدارنده از اعمال خشونت انجام وظيفه كند.»

اين البته يكي از موارد پيشنهادي است كه همراه با پيشنهادات ديگر و نيز در كنار موضع انتقادي رئيس جمهور كشورمان از سركوب وحشيانه معترضان توسط پليس انگلستان مي تواند به نقاط مثبتي ختم شود و به گونه اي پيش رود كه جمهوري اسلامي همزمان با رسيدگي به اوضاع وخيم مردم سومالي، موارد نقض حقوق بشر در انگليس را نيز بررسي كند و بسته هاي پيشنهادي و حمايتي را در قالب حقوق بشر اسلامي براي نجات مردم لندن كه اكنون از دريچه اي ديگر به اندازه مردم سومالي در تنگناي زندگي قرار گرفته اند، به مجامع بين المللي ارائه كند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام وبلاگی که شما هم اکنون پیش روی دارید روزانه اخبار جدیدترین فناوری های دنیا را در اختیار شما می گذارد. شما همچنین جدیدترین نرم افزارهای کامپیوتر و موبایل از این وبلاگ دریافت کنید. لطفا برای هرچه بهتر شدن این وبلاگ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. با تشکر مدیریت وبلاگ: سید مرتضی مهدوی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 56
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 117
  • بازدید ماه : 1,227
  • بازدید سال : 9,095
  • بازدید کلی : 296,615